Jak začít včelařit

Rozmáhá se období velkého včelařského boomu. Lidé chtějí včelařit i ve městech. Jsou různé názory, co tento včelařský boom spustilo, to zde nebudeme hodnotit. Nicméně zastáváme názor, že vše se má dělat pořádně a s láskou, a to i včelaření. Pokud tedy chováte lásku k včelám a chcete mít svůj med, byť jste z města, rádi Vám pomůžeme a poradíme jak se stát včelařem.
Než začnete včelařit, vyhodnoťte si následující podmínky pro chov včel:
Mám čas se o včely starat? Včely budou Vaší intenzivní péči potřebovat zejména od března do října.
  1. Kde budu mít stanoviště? Budou zde mít včely co sbírat? Bude v okruhu 3 km dostatek pylu? Z jakých rostlin pyl a nektar budou včely sbírat? Mohou mé včely na tomto stanovišti někomu vadit?
  2. V jakých úlech budu včely chovat? Mám skladovací prostory pro nástavky, rámky apod.? Co budu potřebovat k vytáčení a skladování medu?
  3. Chci včely chovat pro zábavu nebo pro zisk? Kolik mě to bude stát?

Prvotní investice do včel jsou velmi vysoké. Pokud tedy zvažujete chovat včely pouze pro zisk a včelaření vnímáte pouze z pohledu obchodu a získání financí z dotačních programů, doporučujeme zvolit pro zbohatnutí jiný obor. Naše farma má rodinnou tradici a včelaření je naší velkou láskou a nyní už i profesionální činností, ale toho jsme dosáhli až po desetiletí zájmového včelaření, nejprve jsme museli mnoho investovat, nyní sklízíme včelí produkty a zase investujeme.

 Jestliže jste správně a zcela kriticky zvážili uvedené otázky a do včelaření se chcete pustit, jsme tu pro Vás, můžeme Vás vést a správně směřovat Vaše včelařské začátky. Není pro nás problém Vás prakticky zaučit na naší farmě, nabízíme individuální podmínky výuky i praxe a rovněž potřeby pro včelaře. Vaše včelařské počátky mohou být pod naší záštitou.


Moderní včelař

Včelaří se od nepaměti. Včelaření se stále vyvíjí díky různých výzkumům ze života včel, ale i díky omylům a praxi. Na internetu se můžete přesvědčit, že se všichni inzerující včelaři považují za moderní včelaře, stejně tak i my. Pravdou je, že co včelař to nápad a nějaký ten zlepšovák. I na našich stránkách najdete různé tipy a zlepšováky. Musíme však přiznat, že i před některými včelaři – konkurenty smekáváme, jací jsou to koumáci. Za moderní včelaře považujeme ty, kteří se vzdělávají, mají nápady, diskutují a to vše přivádějí do praxe.

Každý jednou začínal. Některé začátky mohou být těžké. Proč ale nevyužít znalostí a zkušeností již prosperujících včelařů? Rádi Vám předáme naše know-how a bude nám potěšením, pokud se Vám bude dařit. Již nyní děláme včelařské kurzy, přednášky ve školách apod.